Dat was het dan…

18 december 2021 - Carlow, Ierland

Wat is het snel gegaan! Ik herinner mij nog de aankomst in mijn huis als de dag van gisteren. Wat was het allemaal spannend. En vooral de eerste week was best pittig zo helemaal alleen in dat huis. Heb ook zeker een paar keer gedacht: “waarom… waarom ben ik hier ooit aan begonnen?” En nu… 117 dagen later is het weer tijd om naar huis te gaan. Wat een tijd heb ik hier gehad zeg! Heb ontzettend genoten van mijn tijd hier, ik heb nieuwe vriendschappen en ik heb zo veel geleerd. Ik heb meer geleerd dan ik van te voren had verwacht. Ik ben ontzettend zelfstandig geworden, ik heb veel geleerd van verschillende culturen, niet alleen door gesprekken die ik met vrienden heb maar ook omdat ik met 3 culturen in 1 huis heb gewoond! Ik heb gezien hoe ze hier invulling geven aan het basisonderwijs, dit is zoo verschillend van het Nederlands basisonderwijs! Maar ook deze manier werkt, zeker iets om mee te nemen als ik nog ga werken in het basisonderwijs! Maar naast alles wat ik heb geleerd heb ik ook genoten! Ik heb echt wel een studenten leven geleefd hier. Heb dan ook wel stage dagen gehad met een kater🙈 Maar ook op stage heb ik heel veel lol gehad. Mijn laatste stage dag was daarom ook ietsjes moeilijker dan ik had verwacht. Mijn begeleider die de hele dag besteed heeft aan complimentjes geven en wel 10.000x heeft gezegd hoe erg ze mij gaat missen! En dan die lieve kindjes die kwamen knuffelen en kwamen zeggen dat ze mij gaan missen. Ik weet gewoon dat ik op deze school nooit meer stage ga lopen of ga werken, en dat is gek om te bedenken. Maar ik heb wel een ontzettend leuke laatste stage dag gehad! Ben ontzettend verwend met cadeautjes en complimentjes! Deze 4 maanden ga ik nooit van mijn leven vergeten! Wat een ervaring! Ik ga het missen hier… maarrrrr ik heb zooo veel zin om naar huis te gaan. Jullie willen niet weten hoe erg ik thuis mis. Ondanks dat ik hier een nieuw thuis heb, gaat er niks boven mijn eigen, echte thuis! Want dat thuis bestaat uit familie, vrienden, collega’s, werk en school. En misschien verklaren jullie mij voor gek… maar ik heb werk en school stiekem een heel klein beetje en heeellll soms ook gemist. Nu is het tijd om koffers te pakken en weer terug te komen. Lieve allemaal, ik zie jullie snel!!!

1. Bianca Westerink:
    18 december 2021
    Hoi Sharon .jeetje wat is het snel gegaan hé maar mooi om te lezen dat je zo genoten heb zometeen kun je lekker genieten van je familie vrienden enz.
    Xxx bianca
  2. Theo Mulderij:
    18 december 2021
    Leuk om te lezen en hoop je gauw te spreken groetjes Theo
  3. Tirza Driest:
    18 december 2021
    Waaah zo trots op jou jahoor! <3 zie je snel :)
  4. Renate westerink:
    18 december 2021
    kan niet wachten om je weer te zien 😍😍
  5. Oma westerink:
    Tot gauw 🥰