Ik begin al echt te wennen hiero!

12 september 2021 - Carlow, Ierland

Voordat ik begin eerst wat foto’s van de school waar ik stage loop. Eerst het schoolplein, vorige keer vertelde ik dat het ontzettend groot is dus nu kunnen jullie zelf ook even beoordelen!

4E3D745E-0B7B-44FC-9A30-9F2F8ECD1450
Dit is het gedeelte waar vooral de jonge jongens spelen, zoals bijvoorbeeld mijn klas 4/5/6/7 jaar ongeveer.4325B1AE-DCF7-4F54-A991-25E72ED8B1F2F54CBC23-0E73-4211-962B-EB4ACF6CC237BE9691CA-6CDD-4A24-8585-E6E71218CF92

DEC4ACA2-49F1-4A54-AA7F-93E2BBA7F296

Op dit grote veld worden sporten gespeeld door de oudere jongens: basketbal, voetbal, Gaelic football en natuurlijk gewoon spellen zoals elkaar pakken of tackelen voor de leuk! Ja dat soort random spellen krijg je met alleen maar jongens op een school🤷🏽

04E9C748-AE8A-48A7-8EC0-0F8A6C879DB0
Dit is de klas👆🏼
Dit is de klassen bibliotheek👇🏼

52625AD8-A77C-47A3-A719-D9CE43212210

B6E40B30-389A-4C3E-808E-52FDD0D7408D
Ook word hier IErs aan de kinderen geleerd! (Ik leer zelf ook een beetje mee;)) zelf ken ik de woorden op het blauwe bord wel! En die eronder niet. Maar als je goed naar het plaatje kijkt kom je er misschien zelf wel achter😂 Voor de mensen die het leuk vinden (ik dus)! Ik zal de woorden van het blauwe bord hierboven, van linksboven naar rechtsonder de woorden naar het Engels vertalen!

1: classroom. 2: hello. 3: nice/well done. 4: talking. 5: reading. 6: writing. 7: coler. 8: collering. 9: pets. 10: gold fish. 11: lunch box. 12: sandwiches.

D0C1A701-7CBA-4197-9016-225B53B53981

Elk klaslokaal heeft een nummer en er zijn dus 18 klaslokalen! Dus dan reken je niet de open ruimtes, opbergruimtes, lerarenkamers, kantoortjes, toiletten en andere overige lokalen mee! Maar ja wat wil je ook als school met 305 leerlingen….

3A5C3B7E-4FCD-4D0E-BC89-48DE2160C6F3
Hier boven zie je de open ruimte. Dit word in de winter gebruikt voor PE, dat zijn beweeglessen, niet echt sport maar het is wel een beweeg moment. In mijn klas hebben we met PE dingen gedaan als tikkertje en voetbal. Ook word deze ruimte gebruikt voor drama lessen. Alleen jammer genoeg mag dit vanwege Corona niet meer gebruikt worden, hopelijk 26 oktober versoepelingen!

F53075FF-6359-4C72-B953-66A6987B11CF
En als laatst heb ik de fietsenstalling! Van deze stalling hebben ze er 2 in totaal. Je zult misschien denken: “Huh? 305 leerlingen en zo weinig plek voor de fietsen?” Maar ja in IErland fietst bijna niemand! Alle kinderen worden eigenlijk met de auto gebracht door hun ouders. Ook veel kinderen op een step en je ziet veel elektrische steppen en dan gaan moeder en kind bijvoorbeeld samen op 1 step. Oja en heeeeell veel mensen lopen! Er staan ‘s ochtends en ‘s middags ook tot 500 meter van de school vandaan klaar overs omdat het verkeer richting de school echt chaos is! Dit komt natuurlijk ook omdat de Askea Girls C.N.S naast de Askea Boys C.N.S zit. En de Girls school is ongeveer net zo groot! Dus ja heel erg veel verkeer!

Nog even 1 ding over de school… vandaag (donderdag) was er een jongetje in de klas jarig! Ik was heel benieuwd hoe ze dat zouden vieren. Nou ik kan het kort houden… De jarige job komt binnen, word gefeliciteerd, we wachten tot alle jongens binnen zijn, zingen Happy Birthday, hij krijgt een soort van birthday diploma(?) en ja dat was het. Dus kort maar krachtig. Naja niet echt krachtig vind ik! Ik moet zeggen dat ik dat wel echt leuk vind aan het Nederlandse onderwijs, lekker iedereens verjaardag uitgebreid vieren 🥳

Ik ben jarig🥳 zaterdag heb ik kwarktaart gemaakt. Ik zeg je eerlijk! Nog nooit zulke lekkere kwarktaart gegeten. Ik denk dat het komt door de verse aardbeien die erin moesten!

0F957D6C-9350-4BB6-A8E2-33442F4328FB

Ik zou zaterdag mijn verjaardag in de pub vieren met de meiden, helaas waren die niet fit genoeg om mee op pad te gaan… duussss

732F0018-063F-4C8F-A5A3-3CADEB63D61F
Ik heb het lekker in mijn eentje alvast gevierd😂 Vanochtend kreeg ik ontzettend veel lieve en leuke appjes met felicitaties! Dus ik voelde mij wel jarig toen! Daarna lekker monopoly gespeeld met de meiden. Voor de mensen die willen weten wie er heeft gewonnen: Duurde veels te lang en heb daar zeker geen geduld voor, dus nee niet afgemaakt… geen winnaar… daarna heb ik arretjes cake gemaakt, dit is voor mijn collega’s op stage morgen. Ik hoop dat het goed is gelukt! Maar dat horen jullie volgende week wel😉 jaja dat word lang wachten op resultaat 😏 geniet van jullie avond of dag (ligt eraan wanneer je leest) en tot de volgende blog🙋🏽‍♀️

1. Oma westerink:
    13 september 2021
    Allemaal nog heel spannend,en nog van hartegefeliciteerd met je verjaardag.gr oma
  2. Sharon:
    Bedankt☺️
  3. Bianca Westerink:
    Nog van harte gefeliciteerd
  4. Sharon:
    Bedankt🙃
  5. Bianca Westerink:
    13 september 2021
    Nog van harte gefeliciteerd 🎉🎉 en super leuk om je blog te lezen hoe je het allemaal heb 😘
  6. Sharon:
    Bedankt😊
  7. Ruth & Marco:
    13 september 2021
    Nog van harte gefeliciteerd Sharon! Leuk om je blog te lezen. Een hele goede en mooie tijd daar!
  8. Sharon:
    Bedankt😊
  9. Wilco Westerink:
    Mooi daar 🥰😘
  10. David:
    15 september 2021
    Heerlijk om je verhalen te lezen. Ik hoor het je zeggen ;)
    En nog van harte met je verjaardag!
  11. Sharon:
    18 september 2021