Al bijna een maand erop zitten…

19 september 2021 - Carlow, Ierland

Jaja het gaat snel vind ik! Woensdag zit ik hier 4 weken🤯 afgelopen week was stage net zoals anders eigenlijk. Er zijn geen nieuwe dingen gebeurd op stage. Behalve vrijdag, toen waren er 8 jongens ziek dus hadden we een klas met wel 10 kinderen😂 echt zo weinig!! En verder heb ik deze week 2 nieuwe huisgenoten erbij! Donderdag om een uur of 15.30 kwam ik thuis en stond de voordeur open. De Franse meiden waren toen in Dublin, dus ik wist dat de nieuwe student was aangekomen. Hij kreeg een tour van de huisbaas, hij was hier samen met zijn moeder. Nadat hij zijn spullen in zijn kamer had gedropt ging hij boodschappen doen met zijn moeder. Hij kwam thuis met heeelll veeeell eten, alle kastjes zitten vol…. Ook had hij even thee gekocht. Zitten 240 zakjes in dat pakket!!!! HOEVEEL THEE GA JE DRINKEN VRIEND? Maar in elk geval. Ross, dat is zijn naam (jajaja Ross net als in de serie F.R.I.E.N.D.S), hij komt uit Galway, IErland (Ed Sheeran komt daar ook vandaan!!) en hij is ontzettend spraakzaam! Toen ik ging koken ‘s avonds, vroeg ik of hij mee wilde eten. Hij was heel verbaasd dat ik dat vroeg, want hij heeft vaak in studentenhuizen gewoond maar niemand deelde daar eten o.i.d. Tijdens het eten hebben we wat gepraat en hij is super gezellig. Ben wel blij met Ross als nieuwe huisgenoot! Gezellig!

Vrijdag zou er ook een nieuwe student intrekken! De meiden waren nog steeds in Dublin. Rond een uur of 15.45 belde hij aan. Leonhard is zijn naam, hij komt uit Frankfurt, Duitsland. Hij ging even zijn tas enzo uitpakken en ik denk dat we rond 18.30 naar de pub zijn gegaan met z’n drieën. Super gezellig en je kunt elkaar goed leren kennen zo. Daarna hebben we wat drankjes gehaald, zodat als de meiden thuis zouden komen we met z’n allen lekker konden chillen thuis. En dat was ontzettend gezellig. We hebben verschillende spelletjes gedaan om elkaar beter te leren kennen en gewoon voor de fun, er is zeker gelachen! Het huis is nu vol en ik ben blij met deze huisgenoten! Dit gaat een goede en leuke tijd worden met z’n 5en!

Zaterdag zijn we met z’n allen naar de pub geweest.

D5C2DAB7-F517-4E73-BFF0-7034A63C4803
Dit zijn de meiden, links Laetitia en in het midden Gaïa. En ik heb mijn aller eerste guinniss gehad!!

47C67962-46DA-4A65-B30A-01A358F5D9B2

Ik moet eerlijk zeggen dat de smaak niet zo bijzonder was als ik had gedacht. Het was gewoon een prima biertje 🍻 Er was trouwens een man in de pub die ons aansprak. Hij had een discussie met een vriend over of hij zijn baard moest laten groeien en liet een foto zien. Was een dikke, vette, lange, grote baard.😂 (Niet heel mooi naar mijn mening) Zijn vriend vond dat hij zijn baard opnieuw moest laten groeien maar niet zo lang. Dus hij vroeg even onze mening. En toen ik die gegeven had was hij helemaal blij en heeft hij wel 100x bedankt gezet. Vind dat echt leuk aan IErland. Mensen hier praten gewoon tegen iedereen, of ze je nou kennen of niet, of ze nou iets willen weten of gewoon hoi zeggen. Ze praten allemaal tegen je. IEren zijn echt super sociaal, moker gezellig! Het viel mij trouwens op dat heel veel mensen in Ierland Heineken drinken! Best grappig om te zien vind ik! Doet mij denken aan mijn landje. Soms mis ik Nederland wel hoor🙈 Bijvoorbeeld de fietspaden, kaas, pepernoten of gewoon het feit dat je in Nederland alles kent en als je in een winkel staat je weet wat je moet kopen. Oja nog 1 ding. Vandaag was ik in de kerk en na de kerk kwam er iemand naar mij toe, Michael vader van 4/5 kinderen, en hij komt elke week even vragen hoe het met mij gaat enzo. En hij nodigde mij uit om over 2 weken bij hem op de koffie te gaan! Vet gezellig en super lief dat hij zo gastvrij is om dat aan te bieden! Dat was deze week! Tot volgende week maar weer🙋🏽‍♀️

1. Wilco Westerink:
    19 september 2021
    Goed bezig 😘
  2. Renate westerink:
    19 september 2021
    ben blij dat je je draai heb gevonden maar we missen je wel hoor 😍😍
  3. Oma westerink:
    20 september 2021
    Geniet maar van alle kleine dingetjes😍