Mijn laatste maand is in gegaan!

28 november 2021 - Carlow, Ierland

Hoi hoi, jullie hebben al een tijdje niks gehoord. Eigenlijk ben ik het gewoon vergeten😅 Maar om het goed te maken ga ik jullie een samenvatting geven over afgelopen weken! 2 weekenden terug is Jenne langs geweest. Jenne is een hele goede vriend van mij en was ook super leuk om hem na een lange tijd weer te zien. Samen zijn we naar de Wicklow Mountains National Park geweest, daar zijn we in het Glendalough gebied geweest. Misschien zegt het je helemaal niks, zal even een paar foto’s delen waardoor je een beetje een beeld krijgt van waar we zijn geweest.

C095571F-17E4-4F20-9EE9-3AC6DB0A337E77EC7BE3-9475-4F7A-A21A-916F7E105746AAE1C3B5-919C-4181-AD20-40169F7CC8C44379E0C9-0ABC-4826-9988-DC4C0993B7AF35E21B11-83A4-4500-A373-86D17DC2139DA77873D0-0F35-4B32-B084-2E0098EC68A323B9CC15-7370-4889-9C7C-0F7214BD1FB60D390BFC-B4B4-4A98-9EAD-0EEC20869514

C1B93A29-2726-44F4-8F17-286FF8A233AF
Het was echt prachtig daar 😍 Daarna zijn we nog even in Dublin wezen struinen en het begint al helemaaalll kerst te worden🤩🤩🤩🤩🤩

E9556995-CEA2-48B2-A962-A55562621B98
Ja hier word ik dus echt gelukkig van! Heerlijk als de stad HE-LE-MAAL over de top versierd is! Brengt zo’n gezellige sfeer met zich mee! Dit mogen ze in Nederland ook wel doen. Lekker over de top kerstversiering in de steden, want zeg nou eerlijk… Dit is toch super leuk om te zien?!

Maar goed, het weekend gaat ook voorbij dus ik ging stage lopen. Op stage ga ik steeds meer zelf initiatief nemen. Eerder was ik toch wel veel van het afwachten, alles vragen, niet zelf zomaar actie ondernemen. Misschien vraag je je af waarom ik veel afwacht. Ik weet heel goed van mijzelf wat ik wel en niet kan. Vanaf het begin van mijn stage heb ik dus ook al ideeën over wat ik zou kunnen doen en waarbij ik nou echt ondersteunend kan zijn voor mijn begeleider. Maar je moet je beseffen dat ik op een school ben beland met een totaal andere manier van lesgeven, dag indelen, cultuur, taal en ook een ander niveau in de klas vergeleken met het Nederlandse onderwijs waar ik al 3 jaar stage heb gelopen. Dus het heeft even tijd nodig voordat je weet wat wel of niet kan, wat het niveau van de kinderen is en wat een ‘normale’ manier van leren is voor hen. Maar sinds die week ging er een soort van switch om. En begrijp mij niet verkeerd, alles gaat nog steeds in overleg hoor, alleen DOE ik het nu gewoon nadat ik heb overlegd i.p.v af te wachten! Ik zal even een voorbeeld geven. In één van de eerste weken vertelde ik mijn begeleider dat ik zie dat er een aantal jongens snel klaar zijn met hun werk en zich dan vervelen. Ik dacht daarom dat het een goed idee zou zijn om een extra werkboekje te maken die ze kunnen pakken als ze klaar zijn met hun werk. Dit vond ze een goed idee en daar wilde ze later wel even samen naar kijken. Uiteindelijk niks mee gedaan.😅 Tot vorige week, ik kaartte het nog een keer aan en ze vond het nog steeds een goed idee. Dus toen zij met 1 helft van de klas weg was om te rekenen en de andere docent was met de andere helft van de klas rekenen, heb ik haar laptop gepakt en ben ik maar gewoon een boekje gaan maken. De kinderen hebben het boekje afgelopen week gebruikt, die kinderen zijn zoooooo enthousiast! Dus vroeg mijn begeleider of ik er nog één wilde maken als ze deze uit hadden. En dat bedoel ik met meer initiatief. Ik doe het maar gewoon i.p.v af te wachten tot we er samen naar gaan kijken. Dus ja, stage gaat heel goed!!

Vorig weekend ben ik met 3 Duitse vrienden naar Dublin geweest. En jullie mogen 3x raden wie ik daar tegen ben gekomen!!

4A541AD0-8158-4B6B-AD03-53B003039692
CONNER MCGREGOR!!!!

okeoke hij is niet echt helaas😅 Ik ben in het Wax Museum in Dublin geweest. Het was leuk om te doen, eerlijk gezegd ook best eng omdat die wassen poppen zo echt lijken😅

afgelopen stageweek was niet perse bijzonder. Het enige is dat ik vrijdag vrij was. Dit heb ik zelf gevraagd want LAURA IS GEWEEST! Echt zooo leukkkk!! We zijn naar het St. Patrick’s Cathedral geweest, wezen shoppen, Pubs bezocht, Carlow verkennen op de fiets. Was echt een gezellig weekend. Maar aan al het leuks komt ook een eind, dus vandaag is ze weer vertrokken naar huis😔

896F8653-7292-4D70-846D-D6B911895ACAShoppenA9EE5248-C0C8-474C-850F-992B2C66C1CESt. Patrick’s Cathedral

6F4EA613-3211-4345-8425-74DC665322BAAfscheid

Dat was even een samenvatting van afgelopen weken. En nu is het aftellen echt begonnen!! Nog maar 22 dagen😳 Heb stiekem ook echt wel weer zin om naar huis te gaan hoor🙈

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Renate westerink:
    28 november 2021
    goh nog 22 dagen. weet nog goed dat je wegging voor 4 maanden en nu nog maar 22 dagen maar al met al zullen wij ook blij zijn als je weer thuis bent 😍
  2. Oma westerink:
    28 november 2021
    Wat is het snel gegaan, voor dat je het weet ben je weer hier,geniet er nog maar even van.. 😍
  3. Pa:
    29 november 2021
    Superleuk Shet om weer wat van je te lezen! Ik weet natuurlijk al wel veel, maar toch is het leuk om het te lezen. Dat van dat extra werkboekje had ik wel gehoord van je dat je het van plan was, maar je hebt het dus ook gedaan?! Echt top hoor - motiverend ook denk ik. Straks laat je daar nog een Nederlands invloedje achter ;) Zou leuk zijn toch?! Goede werkweek en komend weekend....Ilse!! -XXX-
  4. Pa:
    29 november 2021
    ...en oh ja - in St. Patrick's Cathedral zijn mam en ik ook geweest toen we in Ierland waren!