Top week!!!

10 oktober 2021 - Waterford, Ierland

Een tijdje terug had ik Danny beloofd om 3 Duitse meiden in Carlow rond te leiden. De Duitse meiden gaan hier 4 weken werken en wonen deze tijd in een gastgezin. Maandag zou de dag zijn dat ik dat moest doen. Toen ik maandag klaar was met stage vroeg mijn begeleider of ik nog plannen had. Ik dacht even na maar nee ik had geen plannen. Toen ik op de fiets zat bedacht ik mij ineens dat ik dus vandaag die meiden zou rondleiden😱🙈 dus ik snel naar Danny’s kantoor fietsen 😂 typisch ook weer dit…. Maar ik heb ze laten zien wat ze moeten weten over Carlow en wat zij wilden weten. Eerst moesten wij van Danny’s kantoor naar de stad lopen, dat was al een half uur…. Maar Carlow is niet super groot dus na een half uurtje door de stad lopen (misschien wel minder) waren we wel klaar en liet ik ze Tullys zien. Een pub die heel bekend is onder de studenten in Carlow en waar ze waarschijnlijk een groot deel van hun vrije tijd zullen doorbrengen! De meiden waren super leuk en gezellig dus heb deze week al een aantal keer met ze afgesproken!

A6CBF6FD-0236-4EE2-A1F2-7CF5CA8BED14

Vorige week heb ik jullie verteld over mijn knutsel idee. Woensdag was het zo ver! Ik moest voor de klas om te laten zien hoe je nou zo’n spinnenweb maakt. De kinderen waren SUPER enthousiast!! Zo leuk om te zien! De kinderen zijn 5/6/7 jaar dus hun motoriek is niet top, voor veel kinderen was het dan ook echt een uitdaging! Maar ondanks dat waren ze allemaal heel enthousiast en super trots op hun spinnenweb. Het was wel een knutsel werkje dat lang duurde dus uiteindelijk hebben we donderdag en vrijdag ook even geknutseld om ze af te maken! Hier een aantal resultaten:

73FC2D0C-B762-470E-B74F-4B841BBA979AE74A964C-8455-4D14-A4D6-941D3A365DB2D20DA6B2-E3DC-4B9B-ABA9-3DE1DD913E3E

815A93DE-FB17-4933-8529-303281E8C815
Je ziet dat sommige het echt heel lastig vonden en sommige er echt goed in zijn. Maar elk kind was super trots op het resultaat! En ik? Ik vond het in eerste instantie super spannend om dit idee aan te kaarten. Wat als ze dit nou helemaal niks vinden of wat nou als ze het helemaal leuk vinden maar het is te moeilijk, mislukt of gaat niet zoals gepland… maar ik vond het zooo leuk om te zien dat de kinderen hier gewoon echt van hebben genoten! De kinderen vroegen donderdag na elke les of ze dan nu de spinnenwebben af mochten maken. Zo leuk vonden ze het. Tja dat vind ik natuurlijk ook leuk! Ook vroeg de juf uit 6th Class (groep 8) of ik bij haar misschien een lesje spinnenwebben maken kon geven. Dat ga ik volgende week doen! Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat super spannend vind, want ik ken de kinderen niet, het zijn jongens van 11/12 jaar dus wat nou als ze het allemaal maar stom vinden? Maar ook dit komt goed!

EINDELIJK!!!! DONDERDAG!!! IK BEN KLAAR MET STAGE!!! PAPA EN MAMA KOMEN!!!! Poeh ik was zooo blij dat het eindelijk zo ver was! Ik had ze zo gemist en was gewoon ontzettend blij om na 6 weken weer iemand te knuffelen🤗 En ik ga natuurlijk pap en mam natuurlijk mijn nieuwe woon- en werkplaats laten zien. Ik vond dat zelfs een heel klein beetje spannend😅 We hadden al over de app contact gehad en we zouden uit eten gaan ‘s avonds. Toen ik de deurbel hoorde sprintte ik naar beneden, wat was ik blij om ze te zien zeg!!!! Ik heb ze een tour door het huis gegeven en daarna zijn we naar het restaurant gegaan. En ik was Sharon niet als we eerst verkeerd zouden lopen… dus een kwartier te laat konden we dan eindelijk eten😂

2676E307-72A9-4D01-AA80-1872B7D87E2F
Eindelijk herenigd♥️
Vrijdag kwamen ze mij uit stage ophalen. Ik heb ze even de school laten zien, mijn klas, het schoolplein en ze hebben even kort met mijn begeleider gesproken. Leuk om ze even te laten zien waar ik 5 dagen in de week te vinden ben.

BA727143-79AC-4111-8643-B054D967324C
‘S avonds gingen we weer lekker uit eten. We hebben ook zoveel te bespreken! Zaterdag zijn we naar Waterford gegaan. Pap en mam hadden een auto gehuurd dus we konden lekker met de auto. Het openbaar vervoer is hier echt vreselijk, dus fijn dat we met de auto konden! Hier wat kiekjes van Waterford.

46B0B569-C64D-42A0-974B-BA5AEFBDB59B98482FCA-A192-4C8C-AAB0-FC35FB5B7F3BE0E79E7D-8C48-4F09-B032-7AECEEC4110F2E04E1CB-9613-4E1B-B873-CF5845C5ED08

A14F900C-C75B-458C-AA7F-62FE6A6B2DB8
In tegenstelling tot de Nederlandse kust was het hier gewoon warm en windstil! Hoe dannnn. Maar we hadden geluk met het weer en het was echt een prachtige plek om te bezoeken! Leuk dat we dit gezellige uitstapje konden maken! Toen ze ‘s avonds weg moesten vond ik dat best een beetje lastig, maar ik kijk terug op een leuk en geslaagd weekend🥳♥️

1. Renate westerink:
    10 oktober 2021
    fijn meis dat je zo genoten heb met je ouders en die spinnenwebben wat leuk om te zien het verschil van het maken ook nog een paar weken en dan kan je weer iemand knuffelen 😅😅😘
  2. Jaap:
    10 oktober 2021
    Dag Sharon. Eigenlijk wist niet meer hoe ik Jou verslag kon lezen 🙈En had alleen de eerste twee weken maar gelezen. 🍀 Ik wilde je net een app je sturen en scrolde omhoog en daar zag ik de link weer staan. Ik heb al je verslagen nu doorgelezen en je mag trots op jezelf zijn. Je Engels is goed bijgespijkerd je hebt een boel vriendinnen en vrienden erbij je bent een ervaring rijker en de leerlingen waren gek met je met jouw creatieve ideeën. Veel kroegen 🍻gezien, een stuk cultuur 🏰opgesnoven en ook zelfs nog naar de kerk ⛪️ Die mooie ervaring pakken ze je niet meer af en ik ben blij voor je dat je het zo leuk naar de zin hebt.👍 groet
  3. Bianca Westerink:
    Hoi Sharon

Wat leuk dat je ouders kwamen snap dat je daar naar uitkeek en fijn dat je een topweek had
    En wat leuk die spinnenwebben😍
    Liefs bianca
  4. Oma westerink:
    Hoi
  5. Oma westerink:
    11 oktober 2021
    Wat fijn dat je ouders er waren,even één paar bekende gezichten, even lekker bij kletsen, geniet er maar lekker van. Doe doe.
  6. Wilco Westerink:
    12 oktober 2021
    Wat gaaf dat je ouders er waren 😘😘😘😘😘💪👊