Bijna 6 weken hier😳

3 oktober 2021 - Carlow, Ierland

Hallo allemaalll,

Deze week ging het op stage over de herfst. De kinderen moesten namen van verschillende bomen leren kennen. Op een gegeven moment kwamen de kastanjebomen aan bod. De volgende dag hadden een hele boel kinderen blaadjes van bomen, kastanjes en besjes mee. Ik moest denken aan een knutsel werkje denken die ik op de basisschool vaak maakte. Ik zal even een voorbeeldje laten zien.

52BD9E9B-6764-4006-AE19-CDBCF0E2223B
Ik wilde graag wat initiatief tonen op stage dus ik heb dit idee met mijn begeleider gedeeld en ze was ontzettend enthousiast. Ze had het nog nooit gezien, ze vond het een super leuk idee en dacht dat de kinderen het ook ontzettend leuk zouden vinden. Duss volgende week gaan we mijn idee uitvoeren voor de knutselles!! Ja ik vind dat wel leuk dat ik met een idee kom en dat mijn begeleider daar dan ook enthousiast over is! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ook is het sinds deze week oktober, dat betekent halloween in IErland 🎃 👻 Heb zelf nog nooit echt halloween ‘gevierd’ ofzo. Kun je halloween wel vieren? Het klinkt nooit echt feestelijk ofzo… maar in elk geval, mijn huishouden zijn helemaal enthousiast over halloween, dus denk dat dit de eerste keer word dat ik iets ga doen met halloween.

Zaterdag ben ik naar Kilkenny geweest. Kilkenny is best wel groot vergeleken met Carlow. In Kilkenny staat een kasteel waarvan ongeveer iedereen hier zei dat ik die moest bezoeken. Duss dat heb ik gedaan, wauw wat is dat een mooi kasteel!

0377727A-FD39-47F8-B9BE-EC9A5ECBE520530F1E8F-310F-4AC8-91A5-B8571A80AB064DA6FA1E-88CA-48AD-B7C4-6609A19658B9857EB353-98EA-4907-8C17-A24BDE00D003
En het uitzicht vanuit het kasteel.

FDAB5BE9-94E1-4BB0-969C-B4C38AAAC5A1

Verder heb ik in Kilkenny geshopt was wel echt leuk. Aan het eind alleen super koud en de trein gaat echt om de 2/3 uur dus moest super lang wachten op een trein terug naar Carlow. Maar het was leuk om even cultuur te snuiven in een andere stad hier.

Het is ongelofelijk! Er was natuurlijk maar 1 iemand die dit kon laten gebeuren…. Het brandalarm af laten gaan…. Ik was rustig een pancake in de toaster aan het opwarmen toen Gaïa & Laetitia binnenkwamen. Dus ik ging met ze praten en met mijn warhoofd vergat ik de pancake. Dusss die was lekker in de toaster aan het verbranden. Toen die na 7 minuten uit de toaster sprong dacht ik ‘nooo vergetenn’ en toen gebeurde het. Een VRESELIJK GELUID!!! DIE STOMME ROOKMELDER GING AF, HOE ZET JE DAT OOOIT UIT?!! Ik denk 3 minuten in die vreselijk piep gezeten, gelukkig deed Gaïa alle deuren open. Dus uiteindelijk ging die uit. Maar ik ben zeker doof nu! Nadat dat ding uit ging kwam iedereen beneden, wat gebeurd hier!!! Ik zei ook echt tegen ze “volgende keer moet je meteen naar beneden komen want dan heb ik misschien wel het hele huis in de fik gezet!” Ze waren vet rustig en niemand kwam naar beneden tijdens het alarm. Hoe dannn?! Maar gelukkig geen gewonden gevallen dus dat is wel weer positief!

Dat was mijn week weer! Tot volgende week🙋🏽‍♀️

1. Inez:
    3 oktober 2021
    Haha leuk verhaal! Succes deze week en geniet van komend weekend😘
  2. Oma westerink:
    4 oktober 2021
    Weer één leuk verhaal 😘
  3. Wilco Westerink:
    5 oktober 2021
    Ik ben ook doof dat scheelt 😂😂💪😘
  4. Sharon:
    5 oktober 2021
    Kunnen we lekker tegen mekaar schreeuwen 😂
  5. Jan:
    6 oktober 2021
    Super mooie belevissen en verhalen Sharon! Groetjes!